loading...
مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی قم
علی امامی بازدید : 455 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات (3)

پایگاه خبری - علمی ، مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی قم ، امروز در اولین مصاحبه خود  به سراغ یکی دیگر ازفعالین دانشجویی دانشگاه صنعتی قم رفته و در زمینه های مختلف نظرات این دوست عزیز را از زبان ایشان با اندکی تغییرات جویا شده است.

 

برای مطالعه ی  متن مصاحبه به ادامه ی مطلب رجوع کنید :

 

 

با عرض سلام و تشکر به جهت قبول مصاحبه . خوب خودتان بدون سانسور ، معرفی کنید

سلام .علی علیرضایی هستم ،٢٠ ساله و دانشجوی ترم ٣ مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی قم.اهل تهران و اصالتا تهرانی هستم .

چطور شد که دانشگاه صنتعی قم را برای تحصیل انتخاب کردید؟!

خیلی اتفاقی و به خاطر انتخاب رشته اشتباه ؛ من اینجارو قرار نبود تو انتخابای اول بزنم.و با توجه به رتبه خوبی که داشتم می تونستم تهران در دانشگاه شهید عباسپور قبول بشم .

منتها به دلیل اشتباه در ترتیب کد رشته ها اینجا زودتر زده شد و اینجا قبول شدم که البته خدارو شکر راضیم .

به نظر شما بزرگترین مشکل دانشگاه های کشور و مخصوصا صنعتی قم در حال حاضر چیست و آیا راهکار عملیاتی به عنوان طرح و تئوری به  ذهنتان برای آن می رسد ؟

ببینید اولین و مهمترین مشکل درواقع مشکل فرهنگیه ؛ مشکل دیگه هم باز نبودن فضای سیاسی اجتماعیه ، تا دانشجو احساس راحتی کنه و بتونه با فراغ بال به درس برسه . مشکل دیگه هم از دست دادن اساتید خبره است .

بالفرض آقای ظریف که الحق بهترین دیپلمات ایرانی هستند دیدیم که کتاب تالیف شده توسط خود ایشون رو به دانشجویان سابق ایشون برای تدریس داده بودند وعذر خود آقای ظریف رو خواسته بودند .

وقتی امثال ظریف در دانشگاه نباشند ،  درواقع با دو مشکل روبه رو میشیم اول نبود نیروی متخصص و دوم استفاده از نیروی ناکارآمد به دلیل نبود نیروی کاردان.

حالا شاید عده ای بخوان به کار های عمرانی یا زیر ساختی هم اشاره کنند که به نظر من بالفرض درباره دانشگاه خودمون مشکلاتی مثل کمبود کلاس و کوچک بودن دانشگاه و نبود امکانات کافی یا مشکلات در بخش بودجه وجود داره .

اما به نظر من تا مشکلاتی که در بالا گفتم حل نشه هر گونه اقدام در مورد مشکلاتی که در پایین عرض کردم ابتر می ماند.

خوب از بحث دانشگاه بگذریم ، فعالیت سیاسی – اجتماعی را از چه زمانی شروع کردید!؟

فعالیت سیاسی اجتماعی من از سال ٨٧ شروع شد. اون زمان من دبیرستانی بودم و طبیعتا حق رای نداشتم

اما به سبب کتاب هایی که از مرحوم مطهری و دکتر شریعتی میخوندم . دید اجتماعی پیدا کرده بودم،البته از لحاظ سیاسی هم مطالعه داشتم .

از همون آغاز نوجوونی به روزنامه های سیاسی علاقه ویژه ای داشتم .

من فکر می کنم ، مسئله ی تفکیک جنسیتی یک موضوع اجتماعی است که اخیرا آن را سیاسی کرده اند ، نظر شما در این خصوص چیست؟!

ببینید در واقع اگر از من بخواهند که دوطرح  اجتماعی در طول تاریخ نام ببرم که بیشترین نتیجه عکس رو داشتن از گشت ارشاد و تفکیک جنسیتی نام می برم .

یعنی اینکه این دو طرح توسط سیاسیون طرح ریزی و اجرا شد و محققین اجتماعی نقشی در اون نداشتند به همین خاطر از اول محکوم به شکست بود .

در خصوص دانشگاه صنعتی قم و تفکیک چه ؟! با توجه به دانشجو بودن شما و شرایط ویژه قم ، ممکن است به شما اجازه خیلی از صحبت ها و یا فعالیت ها را ندهد . آیا حاضرید بخاطر دانشگاه حرکنی انجام دهید ؟

بله من حاضرم چون این مسئله مشکل من وشما نیست . شما ببینید الآن ورودی ٩١ را حذف کردند و پارسال ما دم بر نیاوردیم ، اگر امسال هم جلوش گرفته نشه باز هم ادامه پیدا میکنه.

ببینید از نظر من حذف جنسیتی باعث مشکلات عدیده برای دانشجویان تفکیک شده و همچنین مشکلات عدیده ای برای  دختران قمی و خانواده هاشون میشه .

من از شما سوال میکنم مشهد مذهبی تره یا قم ؟

مشهد که دانشگاه هاش تفکیک نشدن حالا این یعنی توهین به فضای معنوی و مذهبی شهر مقدس مشهد؟

خب به سراغ انجمن اسلامی برویم . مسئولیت شما در انجمن اسلامی چیست و  در چند جمله انجمن اسلامی را توضیح دهید ؟

اولا مسؤلیتی فعلا به عهده من نیست چون هنوز انتخابات برگزار نشده .

اما در مورد توضیح انجمن اسلامی در چند تا کلمه خلاصه میکنم . با سابقه ترین و اولین تشکل دانشجویی کشور .

انتخابات 92 برگزار شد و حماسه ی سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری هم به لطف پروردگار اتفاق افتاد . به عقیده شما ، در حال حاضر گفتمان اصلاح طلبی در صنعتی قم پیروز خواهد بود یا اصولگرایی؟!

ببینید من اصلاح طلبی را از اصولگرایی جدا نمی بینم ، کاش بالا در مورد گرایش سیاسی من سوال میکردی تا میگفتم :

- من اصلاح طلب اصولگرا هستم-

 

می دانید این تعبیر چه کسی بود؟

این تعبیر حضرت امام بود

در اصلاح طلبی واقعی و اصولگرایی واقعی تندرویی جایی ندارد در حالی که امروزه تندرو ها سوار بر اریکه این دو جناح اند و اصلاح طلب و اصولگرای واقعی کم داریم

مردم هم از تندروی خسته شده اند و در این انتخابات به اعتدال رای دادند پس معتقدم که پیروز گفتمان دانشگاه ها هم اعتدال خواهد بود

شما حرف های خوب خوب زیاد گفتید انشا الله عمل هم چنین شود . چند واژه می نویسم ، شما برای ما تعریف کنید

امام خمینی : هماورد دیکتاتوران

شهید بهشتی : شهید مظلوم و ٧٢ یار بی گناه

شهید مطهری : دوست دکتر شریعتی

دکتر مصدق : میهن پرست

دانشگاه صنعتی قم : هرچی بگم سانسور میشه

اعتدال گرایی : اجرای درستش فقط کار معصومه

در پایان ، سخنی ، حرفی ، چیزی اگر مانده برای ما بگویید و این سوال را هم پاسخ دهید ، ایا می شود که این سایت به یک بنگاه علمی و خبری برای دانشگاه صنعتی قم تبدیل شود !؟

از تمامی دانشجویان دانشگاه می خوام که نه فقط در عرصه تحصیل بلکه در همه زمینه ها فعالیت کنند .

و در پایان هم از مسوولین دانشگاه و به طور کل تمامی کسانی که با جوونا در ارتباطن میخوام که نگاهشون رو به اسلام عوض کنند .

آخرسر هم برای ایران بزرگ روز های خوب رو امیدوارم و اینکه مثل گذشته در همه عرصه ها بر بام دنیا باشیم .

ضمنا برای شما و سایت خوبتون هم آرزوی پیروزی و موفقیت دارم

 

بنده هم از شما کمال تشکر رو دارم .

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط agom در تاریخ 1392/06/17 و 11:57 دقیقه ارسال شده است

ممنون.جالب بود
این آقای علیرضایی 1 ترم هم اتاقی ما بود ولی آخراش ما فهمیدیم بنده خدا چقدر فعالهشکلک
پاسخ :
بله ایشون بسیار فعال هستند .

این نظر توسط مرتضی در تاریخ 1392/06/01 و 1:28 دقیقه ارسال شده است

جو گیره این اقای علیرضایی ها شکلکشکلکشکلکشکلک
پاسخ :
بالاخره هر کسی نظراتی داره

این نظر توسط ناشناس در تاریخ 1392/05/29 و 18:59 دقیقه ارسال شده است

مصاحبه ی جالبی بود ...


کد امنیتی رفرش
تبلیغات


درباره ما
Qom University of Technology Software Engineering Students ** شماره تماس با مدیریت سایت (علی امامی) : 09388598495 **
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • دانلود فیلم ایرانی
  • انجام پایان نامه مدیریت
  • پایان نامه مدیریت
  • تور کیش
  • بهترین دکتر عمومی در تهران
  • چاپ کاتالوگ چاپ بروشور
  • مشاوره پایان نامه کامپیوتر
  • خرید گیفت کارت 5 دلاری
  • تور ارمنستان
  • سرور اختصاصی آلمان
  • خرید فیلتر شکن در امپراتور وی پی ان
  • تور دبی
  • خرید جم کلش رویال
  • تجربیات معلمان
  • فروشگاه اینترنتی لباس
  • خرید جم کلش
  • خرید جم کلش رویال
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود مقاله با فرمت word
  • دانلود آهنگ جدید
  • خرید عطر و ادکلن
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار حسابداری انبارداری
  • نرم افزار جامع انبارداری
  • برنامه انبارداری
  • بهترین نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار حسابداری انبارداری
  • نرم افزار جامع انبارداری
  • برنامه انبارداری
  • بهترین نرم افزار انبارداری
  • تشریفات
  • نرم افزار وکالت
  • نرم افزار انبارداری
  • نرم افزار دندانپزشکی
  • نرم افزار املاک
  • درمان
  • اورانوس
  • کانون ادبی صنعتی قم
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آرشیو
    نظرسنجی
    بهترین استاد از دیدگاه شما تا کنون :
    آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 140
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 263
  • بازدید ماه : 162
  • بازدید سال : 3,675
  • بازدید کلی : 35,178
  • تبلیغات